Makan Malam Maggi Ketam Memang Puas Hati di Alemy Maggi Ketam

62

alemy-meggi-ketam

Assalamualaikum. Bagi peminat ketam, anda semestinya wajib tahu akan restoran ini dan wajib pergi walaupun sekali untuk menilai sendiri hidangan ketam yang disediakan. Restoran tersebut adalah Alemy Maggi Ketam, di Semerak yang menjadi tempat menarik di Kelantan.

Restoran Alemy Maggi Ketam mula dibuka dari tahun 2011 lagi. Kini restoran ini sudah beroperasi lebih dari 7 tahun. Pelanggan yang datang ke sini sentiasa berterusan.

Jika menjelang musim cuti umum, pastikan anda membuat tempahan makan malam terlebih dahulu kerana tiada tempat kosong yang dapat dijamin jika anda datang ‘on the spot’. Restoran Alemy Maggi Ketam dikatakan peneraju dan pencipta maggi ketam pertama di Malaysia.

Di sini, ketam yang digunakan adalah ketam nipah. Anda boleh memilih sendiri sebesar mana ketam yang ingin dijadikan santapan anda dan ianya masih hidup lagi. Bermakna Maggi Ketam yang bakal diratah nanti segar, panas-panas, sedap dan penuh dengan isi ketam. Ayuhlah berkunjung ke Restoran ini dan kami  kongsikan Peta Tempat Menarik ini.

KOMBINASI SUP MAGGI DAN KETAM KAW YANG PERTAMA DI MALAYSIA ADALAH DARI ALEMY MAGGI KETAM, SEMERAK, KELANTAN

Mari kita lihat butiran kawasan ini dahulu.

  • Alamat : Jln Semerak, Pekan Cherang Ruku, 16700 Cherang Ruku, Kelantan, Malaysia
  • Nombor Telefon :  +60 12-952 4657
  • Waktu Operasi :  Jam 1700 – 2300 
  • Facebook : Alemy Maggi Ketam, Cherang Ruku 
  • Peta Lokasi : 

Dapatkan Info Menarik di Alemy Maggi Ketam

Menu Masakan

Seperti namanya, restoran ini menyediakan juadah maggi ketam sahaja. Restoran ini dibuka bermula jam 5.00 petang. Oleh itu, ianya dikhususkan untuk makan malam anda.

Walaupun satu juadah, namun hidangannya seumpama gambar gambar yang dikongsikan. Isi ketam penuh satu mangkuk besar dan di dalamnya juga ada telur sebiji beserta udang.

Memang mewah hidangan yang disediakan dan sudah pasti sangat berpuas hati bagi merasa maggi ketam asli ini.

Harga dan Kos Terlibat

Setiap mangkuk ketam biasanya terdapat 1 ekor atau 1ekor setengah ketam. Harga normal adalah RM 20.00 semangkuk.

Namun, jika anda memilih ketam yang lebih besar, harga yang dikenakan adalah berdasarkan ketam yang anda pilih.

Jom  Lihat Menu di Alemy Maggi Ketam

kredit foto : alemymaggiketam.blogspot, fionalown.com, petiktetikus.com

Jom Lihat Review Pengunjung di Alemy Maggi Ketam

Pernah mkn 6thn lps.masa tu kdi ni kecik jer.sedap sgt.now rasa x sama dah mcm dulu. hmmmm Umi Rusma 

Ketam with meggi is a no no for me. Some more the ketam was not clean. But my husband managed to eat all the ketams until the last ketam’s leg. Nur Hazirah Yunus

The best maggi ketam so far.ketam sgt fresh sbb aku x de allergy symptom setelah menikmati ketam tersebut.kuantiti ketam sgt byk.cuma kelemahannya service lambat (maybe sbb ramai sgt org?) Jamal Wan

Superb .yummylicious! Although the service is quiet disappointing, but its worth to wait.the price affordable.n we enjoyed our food. My kids love it. Rahma Atiya Hj Jalil

Have to wait for 40mins for our maggi. 3 bowl of maggi ketam.1 apple juice.1 carrot susu.1 tea o limau.n 1 air suam.cost us rm69.00  Noor Aizita

Sedappp baq hang! Yummy but have to.wait almost 2 hrs for.food.to.be.served.
Nina Sriati

custmer pling awal.service pon cepat.harga pon murah. yg best ketam dia fresh lgi. lena la tdo mlm ni. Che Noriah L R

Sedap. Kene pulak masa ade telur ketam. Sedaknyooo Suhaida Abdul Jalil

Meme sedap sengoti.tapi service slow sgt.keno tunggu lamo sgt Che Nor

Biasa jer, yela megi kan rasa dia cenggitu je.harga mahal bagi semangkuk megi, tp mmg patut sebab ada udang, ketam.ketam pun dah berapa sekilo. Hazuriada Hanafi

Sedap, terasa isi ketam yang manis2 dengan kuah yang sedap Abdul Malik

sdap maggi ketam dia. suami pon suka. puas hti mkn. ketam pon banyak.Mimiey Ismail

Selling one of the most famous dishes in Semerak. joowonies r tHe Blinks

The crabs is not well clean before cook. Nothing ordinary on the food taste. Hazly azrin

The original maggi ketam in Malaysia is said to originate from this place. Very delicious! Price is acceptable and may vary according to the crab size. Our servings of 2 person: 850g of crab for RM 45.10 excluding the maggi and the drinks. Each pot will have 2 crabs served Ramzi Alam

All ok but price so high Jembalang Tanah

best and good restaurant Muhd Nawawi Abdul Rahman

Delicious Hairi Jaafar

Power Faizal MS

Awesome experience. Considerably cheap untuk kuantiti ketam, udang dan telur. Siddiq H

Penutup & Special Thanks

Alhamdulillah, Semerak, Pasir Puteh Kelantan amat masyhur dengan hidangan makanan laut yang pelbagai. Jika ada kesempatan berkunjunglah ke Alemy Maggi Ketam dan rasai kesedapan maggi ketam Alemy disini sendiri. (http://alemymeggiketam.blogspot.kr/)

Sekiranya anda mempunyai pengalaman di Alemy Maggi Ketam , silalah tinggalkan komen dibawah untuk berkongsi pendapat dan review dengan pengunjung lain. Semoga setiap penulisan anda dibalas dengan pahala InsyaAllah.

Jangan lupa tulis review anda bagi yang pernah sampai ke Alemy Maggi Ketam.

Facebook Comments